سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 نمونه عالی از پیاده سازی

به جرات می‌شود گفت که بازاریاب‌ها مدت‌ها قبل از زمانی که واژه "گیمیفیکیشن" (gamification) اختراع شود، از آن استفاده می‌کرده‌اند. روش‌های مورد استفاده بعضی از آنها آنقدر خلاقانه بوده که پس از گذشت سال‌ها هم یادآوری آنها خالی از لطف نیست.

همانطور که قبلا گفته‌ایم، بازی کاری در بازاریابی به این معناست که از ویژگی‌های بازی استفاده کنیم تا تعامل را در میان کاربران و مشتریان خود افزایش دهیم. همینطور اشاره کردیم که برای رسیدن به این هدف، روش‌هایی کلیشه‌ای از جمله قرعه کشی‌ها، سیستم‌های امتیازدهی، گردونه‌های شانس، مرحله بندی خدمات و .... وجود دارند (و اینها را تقریبا همه می‌دانند!). اما به این هم اشاره کردیم که خلاقیت و ابداع روش‌های جدید هستند که شما را از رقبایتان متمایز می‌کنند.

 

میدوارم در جایی که شما کار می‌کنید، با ایده‌های نو و متفاوت به این شکل برخورد نشود! به هر حال، در این نوشته سعی کرده ام چند نمونه جذاب و خلاقانه از پیاده سازی گیمیفیکیشن در بازاریابی و تبلیغات را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم که به زودی در کشورمان بیشتر از قبل شاهد تکنیک‌های نوین و منحصر به فرد در تبلیغات و مارکتینگ باشیم!